مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال‌جاری، ۱۱۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شده است تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 08 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، ۱۹ خرداد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)، اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت، توزیع جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت را در دستور کار قرار داده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شده است، بیان کرد: بیش از چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای تامین این تعداد جهیزیه تخصیص یافته است تا نوعروسان تحت حمایت بتوانند راهی خانه بخت شوند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی زندگی است، افزود: یخچال، اجاق گاز، جارو برقی، لباسشویی و تلویزیون به نوعروسان تحت حمایت اهدا می‌شود تا بخشی از لوازم ضروری زندگی آن‌ها برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل جریان‌سازی ازدواج آسان را از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد برشمرد و گفت: نوعروسان جوان تحت حمایت با سادگی و به دور از تجملات وارد خانه بخت می‌شوند که این امر بر تداوم زندگی آن‌ها افزوده است.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های لازم به نوعروسان تاثیر بسزایی در زندگی آن‌ها دارد، اعلام کرد: قبل، حین و پس از ازدواج مشاوره‌های بسیاری به نوعروسان ارائه می‌شود تا آن‌ها مهارت‌های لازم زندگی را بیش از پیش بیاموزند.

حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: در کنار اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، کمیته امداد سعی کرده تا در توسعه و ترویج ازدواج آسان نیز گام‌های موثری را بردارد که این امر به تقویت نظام خانواده منجر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱۶۷ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در بین نوعروسان تحت حمایت توزیع شد تا زندگی مشترک خود را اغاز کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار