اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان از بعدازظهر شنبه ۱۹ خرداد تا عصر دوشنبه ۲۱ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 08 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، وزش تندباد‌های موقتی، رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها، رخداد مه رقیق و بارش برف در ارتفاعات، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوها، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار