مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت:‌ بیش از 3 هزار و 504 کلاس درس در استان اردبیل نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارد که نوسازی مدارس برای انجام این کار برنامه‌ریزی‌های دقیقی را داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 07 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، امید قیامی پیش از ظهر امروز در سمینار منطقه‌ای کارشناسان معماری ادارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های آذربایجان شرقی،‌ غربی، چهارمحال و‌بختیاری، گیلان و اردبیل در خانه معلم آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: تاکنون 908 کلاس درس در استان اردبیل نوسازی شده و 174 کلاس درس نیز در حال تخریب و بازسازی است.

وی تعداد مدارس مقاوم‌سازی شده را در این مدت 377 کلاس درس اعلام کرد و یادآور شد:‌ تعداد مدارس در حال مقاوم‌سازی نیز در استان اردبیل در حال حاضر 73 کلاس است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 239 کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارد، گفت:‌ 2 هزار و 265 کلاس درس نیز در سطح استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

قیامی تصریح کرد: در مجموع در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 504 کلاس درس نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

این مسئول وجود 8 هزار و 918 کلاس درس را در سطح استان یادآور شد و ادامه داد: بحث مدارس ایمن به طور گسترده در استان مورد توجه قرار گرفته و از طریق اداره کل نوسازی مدارس ارتقای شاخص‌های مدارس ایمن مورد پیگیری جدی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ضرورت پرداختن به معماری مدارس را در مسیر توسعه انسانی و فرهنگی یادآور شد و بیان کرد: معماری و محیط زیست از شاخصه‌های بصری در توسعه کشورهاست که قطعا در ساخت و ساز فضاهای آموزشی از این ظرفیت و توان بیشتر و بهتر می‌توان استفاده کرد.

قیامی یادآور شد:‌ ما در استان اردبیل در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی قطعا از شیوه‌های نوین معماری استفاده خواهیم کرد و سعی‌مان بر این است تا فضاهای احداثی مطابقت با الگوی معماری اسلامی، بومی و دینی داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار