جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند محکوم به جرایم غیرعمد با حضور مسوولان و استقبال مردم در استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 22 June 2016

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان اردبیل دوشنبه شب در این آیین با بیان اینکه جمعیت زندانیان کمتر از یک پنجم افراد دارای محکومیت هستند، گفت: قانون جهت جلوگیری از تضییع حق مردم است و حکم زندان بسیاری از پرونده ها را مختومه کرده اما برخی به واقع توان پرداخت ندارند.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: برخی به دلیل مشکلات مالی در زندان بسر می برند و خود و خانواده هایشان در معرض آسیب های مختلف قرار دارند، از این رو چتر حمایتی به عنوان ستاد دیه تشکیل شده و افراد بدون چشم داشتی وارد میدان شدند.
وی بیان کرد: در میان محکومان جرایم غیرعمدی که از نظر مالی ناتوان هستند، پس از بررسی تمام جوانب فرد مورد نظر شناسایی و البته در میان نیازمندان نیز اولویت بندی و سپس نسبت به حمایت مالی از آنها در قالب ستاد دیه اقدام می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل نیز گفت: هم اکنون 400 نفر از زندانیان این استان با مشکلاتی روبرو و برخی حتی برای تامین نیازهای اولیه خود در تنگنا قرار دارند.
یوسف خدادادی اضافه کرد: این زندانیان نیازمند در حبس با سارقان، ارازل و قاچاقچیان همنشین شده و از این رو می توانند درگیر مسایل دیگری شوند و از سوی دیگر همسر و فرزندان آنها نیز در معرض آسیب قرار می گیرند که انتظار می رود مردم و به خصوص نیکوکاران وارد عمل شوند.
او عنوان کرد: ستاد دیه استان درآمدهای مقطعی مانند برگزاری چنین جشن هایی دارد و از درآمدهای پایدار بی بهره است و با تحقق آن می توان با برنامه ریزی مناسبی در جهت حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد گام برداشت که در این راستا دادگستری استان با هزار نفر نیروی انسانی وارد عمل شده و ماهانه مبلغ 50 هزار ریال از حقوق قضات و 20 هزار ریال از حقوق کارمندان به صورت ماهانه کسر و به حساب ستاد دیه استان اردبیل واریز خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: برخی از این محکومیت ها و شرایط حبس به وجود آمده برای افراد متاثر از مسایل مالی و شرایط اقتصادی است که در مواردی بدون نیت سوء درگیر آن شدند؛ شرایط کنونی این زندانیان و خانواده آنها را تنها معرض مشکلاتی قرار می دهد که هیچ سودی برای آنها و جامعه ندارد.
ناصر عتباتی در ادامه از مردم خواست به میزان توان خود در جشن گلریزان شرکت کنند تا گرهی از مشکلات زندانیان مالی (جرایم غیرعمد) گشوده شود.
شماره حساب 1300176972 ستاد دیه استان اردبیل نزد شعبه مرکزی بانک تجارت آماده دریافت کمک های نقدی مردم در راستای جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان نیازمند (جرایم غیرعمد) می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار