مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: وضعیت آموزشی این استان مطلوب نیست و ساختار فعلی آن نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: ۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 27 May 2015
صابر سپهری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مشگین شهر پایین بودن کیفیت تدریس ، انتصاب مدیران مدارس بر اساس روابط ، کمبود فضای آموزشی و بدهی های قابل توجه را از جمله معضلات اصلی آموزش و پرورش استان ذکر کرد.

وی با بیان این که تاکنون 450 میلیارد ریال از بدهی آموزش و پرورش استان پرداخت شده افزود: هم اکنون اداره کل آموزش و پرورش استان 60 میلیارد ریال از بابت حق بیمه طلایی فرهنگیان به شرکت بیمه مربوطه بدهی دارد و فرهنگیان نیز بیش از 30 میلیارد ریال دیون معوقه دارند.

وی با قدردانی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان مشگین شهر به لحاظ کسب رتبه اول استانی از آمادگی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه برای مشارکت در احداث خانه معلم مشگین شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا ، امید قیامی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه نبود نمایندگی این اداره کل در شهرهای مختلف استان را از جمله عوامل رکود پروژه های آموزشی دانست و گفت: نمایندگی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در شهرستان مشگین ایجاد می شود.

فرماندار مشگین شهر هم گفت: بیش از 65 درصد از مدارس این شهرستان به صورت دو نوبته اداره می شود و بیش از 60 درصد از مدارس موجود نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

ابراهیم امامی با بیان این که امسال برای توسعه و تجهیز مدارس شهرستان مشگین شهر 12 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته خواستار تکمیل مدرسه مسکن مهر ، آموزشگاه شبانه روزی لاهرود و قصابه ، استخر سرپوشیده دانش آموزان ، مدرسه اوحدی مرادلو و آغاز عملیات اجرایی آموزشگاه های 18 کلاسه مطهری و 9 کلاسه یثربی شد.

شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 155 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار