معاون کمیته امداد اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: امسال سبد غذایی به یک هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال دارای سوء تغذیه در اردبیل توسط کمیته امداد استان ارائه شد.
کد خبر: ۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ 10 June 2015

به گزارش تسنیم ، رضا ساجد در جلسه بررسی اقدامات حمایتی کمیته امداد در راستای ارتقای سلامت و بهداشت مددجویان و افراد نیازمند در اردبیل اظهار داشت:  امسال سبد غذایی به یک هزار و 500 کودک زیر 6 سال دارای سوء تغذیه در اردبیل توسط کمیته امداد استان ارائه شد.

وی بیان کرد: این سبدهای غذایی توسط امدادگران کمیته امداد استان اردبیل به صورت ماهیانه در اختیار این کودکان قرار می‌گیرد تا بتوانیم بخشی از نیازهای غذایی آنها راکه دچار سوء تغذیه هستند برطرف کرده و از وقوع مشکلات در این حوزه جلوگیری کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل افزود: این سبد غذایی شامل کالاها و اجناسی همچون برنج، خرما، نخود، لوبیا، عدس، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، تن ماهی، شکر و روغن مایع بوده که در بین خانواده‌ها توزیع شده تا برای جبران سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال از این اقلام استفاده کنند.

ساجد با اشاره به روند شناسایی و معرفی کودکان دچار سوء تغذیه تصریح کرد: این کودکان پس از معاینه توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان و تائید مبتلا بودن آنها به سوء تغذهه به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا اقدامات حمایتی برای رفع سوء تغذیه آنها انجام شود.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه‌ سالم برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تغذیه سالم در از بین رفتن بسیاری از مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی با برگزاری چنین کارگاه‌هایی تلاش می‌کنیم تا آگاهی و اطلاعات خانواده‌ها را در این زمینه افزایش و ارتقا دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل با بیان اینکه در کنار کودکان تحت پوشش کمیته امداد، سایر کودکانی که تحت پوشش نبوده اما نیازمند و دچار سوء تغذیه هستند نیز از این سبد غذایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: برای تهیه این سبد غذایی امسال بیش از 900 میلیون ریال توسط کمیته امداد استان اردبیل در مناطق مختلف هزینه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار