برنامه‌های آموزشی و تربیتی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان باید خروجی و نتیجه تربیتی مطلوب و مناسبی را به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 22 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: هم در ناحیه یک و هم ناحیه دو درخشش دانش‌‌آموزان را در آموزش سراسری شاهد بودیم که در جلسات بعدی آموزش و پرورش با حضور مسئولان از این دانش‌آموزان نخبه و برجسته تجلیل خواهد شد.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات و موانع پیش‌روی آموزش و پرورش را تا آغاز سال تحصیلی جدید برطرف کنیم که در این راستا ساماندهی فضای آموزشی، منابع انسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های موجود جزو ضرورت‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار است.

فرماندار اردبیل یادآور شد: باید با یک نگاه درست و واقع‌بینانه فوق برنامه‌های مدارس برای سال تحصیلی آینده تدارک دیده شود تا اسباب خستگی و گله‌مندی خانواده‌ها نیز فراهم نیاید در حالی که در توسعه مدارس هیئت امنایی ما نمی‌توانیم به صورت متمرکز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم در حالی که برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ما به شکل بومی و منطقه‌ای خواهد بود.

زنجانی از مسئولان آموزشی و تربیتی اردبیل خواست تا در فعالیت‌های ‌آموزشی و پرورشی و اجرای فوق برنامه‌ها با دقت و برنامه‌ریزی درست وارد عمل شوند و اجازه ندهند تا برخی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها زمینه نگرانی خانواده‌ها را فراهم بیاورد.

این مسئول درمورد احداث فضای رفاهی، فرهنگی و ورزشی در کنار کانون شهید رجایی اردبیل گفت: در فضای 2 هزار مترمربع موجود با کسب مجوزهای لازم قطعا این کار را برای رفاه حال فرهنگیان انجام می‌دهیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل ضرورت ساماندهی فضاهای آموزشی و رفع کمبودها را در این حوزه با تکمیل و تجهیز مدارس نیمه تمام و در حال احداث یادآور شد و عنوان کرد: برای اینکه مشکل دو شیفته بودن مدارس را برطرف کنیم باید یک برنامه‌ریزی درست و هدف‌گذاری مشخصی را انجام دهیم تا با توجه به افزایش دانش‌آموز واحدهای آموزشی جدید به همت خیرین و نوسازی مدارس تکمیل و تجهیز شود.

زنجانی با بیان اینکه میثم فرج‌پور به همراه دیگر دانش‌آموزان نخبه این استان در آزمون سراسری امسال با رتبه‌های مناسب درخششی شایسته داشتند، افزود: با هدف‌گذاری درست در این زمینه می‌توانیم در سال‌های آینده نیز این موفقیت‌ها و توفیقات را تکرار کنیم.

وی ضرورت راه‌اندازی پایگاه‌های انتخاب رشته برای دانش‌آموزان با آسان‌ترین شرایط و دریافت هزینه‌های حداقلی یادآور شد و بیان کرد: هم ناحیه یک و هم ناحیه دو باید پایگاه‌های انتخاب رشته خود را فعال کنند و از طریق صدا و سیما تبلیغات لازم در این زمینه انجام شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در این پایگاه‌ها برای انتخاب رشته از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان پذیرش خواهد شد تا اهداف و برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.

زنجانی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تصریح کرد: در دو ماه باقیمانده تابستان آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت‌های مدارس و سالن‌های ورزشی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی خود استفاده کند تا با جذب دانش‌آموزان به بهترین شرایط اوقات فراغت آنها تکمیل شود.

این مسئول ادامه داد: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا این پایگاه‌ها به راحتی و به صورت خودگردان برنامه‌هایشان را تدارک دیده و امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از این فعالیت‌ها و اقدامات فراهم آید.

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیز خواست تا در ساماندهی مدارس نسبت به تکمیل پروژه، احداث واحد آموزشی خلبان ذاکر و مرحوم علیپور با تلاش خیرین تلاش بیشتری انجام دهد تا این پروژه‌ها برای سال تحصیلی آینده تکمیل شده و راه‌اندازی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار