مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کاهش جمعیت دانش‌آموزی در استان اردبیل طی سال‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 05 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری صبح امروز در جلسه اعضای ستاد پروژه مهر استان اردبیل اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان اردبیل از 370 هزار نفر به کمتر از 230 هزار نفر رسیده که در سال‌های اخیر 150 هزار نفر از تعداد دانش‌آموزان استان کاسته شده است.

وی با بیان اینکه تراکم دانش‌‌آموزی در ناحیه یک و دو اردبیل به مراتب بیشتر از سایر مناطق است، گفت: ما حتی تعداد دانش‌آموزانمان در برخی از نواحی و مناطق اردبیل به حدی بالا است که اقدام به راه‌اندازی مدارس استیجاری کردیم تا حقی از دانش‌آموزان ضایع نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت ستاد پروژه مهر از اردیبهشت ماه امسال برای آغاز سال تحصیلی شایسته و مناسب در مهر ماه سال جاری افزود: اصلی‌ترین مسئولیت این پروژه بر عهده معاونت آموزش متوسطه است که در این مدت تلاش شده تا از نظر فضا، ‌امکانات، ‌تجهیزات و برخی از نیازمندی‌های دیگر امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به دانش‌آموزان و نسل آینده فراهم آید.

سپهری در قالب پروژه مهر نقل و انتقال و ساماندهی نیروی انسانی در مناطق و نواحی آموزش و پرورش انجام شده و ما کمبودها و نارسایی احصا کرده و نسبت به برطرف کردن آنها اقدامات جدی را به انجام رساندیم.

این مسئول با بیان اینکه در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش اردبیل خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر کمبود فضای آموزشی وجود دارد که به رغم حذف مقطع اول متوسطه و جایگزینی مقطع سوم متوسطه دوره اول در سال تحصیلی پیش‌رو بیان کرد: ما برای غلبه بر این مشکلات اقدام به دو شیفته کردن برخی از مدارس کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اهمیت ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: در این زمینه با تدابیری خاص سعی کردیم تا مشکلات و نواقص برطرف شود.

* اکثر شهرک‌های مسکن مهر فاقد فضای آموزشی است

سپهری با بیان اینکه اکثر مجتمع‌های مسکونی مهر فاقد زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش و پرورش و فضاهای مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند، یادآور شد: در ساخت مجتمع‌های مسکونی مهر اصلا توجهی به احداث مدارس و توسعه این فضاها نشده و ما با مشکلاتی جدی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از مدارس ناحیه یک و دو به صورت دو شیفته اداره می‌شود و ما مجبور به رایزنی‌ها برای اجاره واحدهای آموزشی و پرورشی گرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل درباره فعالیت ستاد اسکان تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان به ویژه شهرهای توریسم‌پذیر مدارس و خانه‌های معلم برای اسکان فرهنگیان مهیا شده و 24 ساعته در اختیار خانواده بزرگ فرهنگیان است.

سپهری افزود: 70 درصد اسکان به صورت اینترنتی و با رزرو قبلی انجام شده و 30 درصد نیز مربوط به ثبت‌نام حضوری بوده است.

این مسئول ادامه داد: تنها در تعطیلات عید فطر بیش از 19 هزار فرهنگی و معلم با حضور در استان از امکانات ستاد اسکان استفاده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل فعالیت مدارس شبانه‌روزی و تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخوردار را در این مدارس بیان کرد و گفت: ما اجازه ندادیم تا دانش‌آموزی بازمانده از تحصیل بماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار