نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدام های مطلوب دولت یازدهم در دو سال گذشته گفت: شرایط به شکل نسبی مناسب تری برای برخورداری استان های مختلف کشورمان از توازن منطقه ای در این دولت فراهم شده است.
کد خبر: ۷۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 06 August 2015
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی چهارشنبه شب در دیدار با محمود واعظی ، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و هیات همراه افزود: تعدادی از استان ها از محرومیت رنج می برند و امید می رود با شرایطی که اکنون در کشور فراهم شده تا اندازه ای شاهد جبران برخی عقب ماندگی ها در این مناطق باشیم.
وی اظهار کرد: گام های برداشته شده از سوی دولت یازدهم در استان اردبیل نیز نویدبخش آینده ای خوب برای این استان است.
وی گفت: در دو سال گذشته شاهد اقدام های امیدوار کننده ای ازسوی دولت آقای روحانی و نیز استانداری اردبیل در بخش های مختلف در این استان بوده ایم ولی هنوز مردم
سخت کوش ، انقلابی و شریف این استان از برخی مشکل ها و معضل ها رنج می برند.
وی کم آبی و در مواردی بی آبی در تعدادی از روستاهای استان اردبیل را از جمله مشکل هایی دانست که در زمان حاضر اهالی زحمتکش این روستاها را آزار می دهد.
وی در عین حال یادآوری کرد: در دو سال گذشته دولت ، اعتبارهای خوبی برای رفع این معضل تخصیص و اقدام های مطلوب انجام داده که انتظار می رود این روند ادامه یابد.
وی همچنین با اشاره به قابلیت کشاورزی و مرزی استان اردبیل و امکان صادرات فرآورده های زراعی از این استان به خارج از کشور ، پایین بودن قیمت محصول سیب زمینی و زیان دیدن کشاورزان منطقه در سال جاری را از دیگر مشکل های مردم منطقه ذکر کرد.
او گفت: اقتصاد مردم استان اردبیل برپایه کشاورزی به ویژه محصول سیب زمینی استوار است و این در حالی است که با وجود پیگیری های مکرر هنوز کشاورزان سیب زمینی کار منطقه با مشکل مواجه هستند.
امام جمعه اردبیل همچنین خواستار توجه بیشتر دولت به رفع مشکل های اقتصادی و معیشتی مردم این استان شد.
آیت الله عاملی ، در قسمت دیگری از سخنان خود از تصمیم دولت در اختصاص امکانات و مبالغ حاصل از برداشته شدن تحریم ها به زیرساخت ها تقدیر کرد و گفت: این اقدام نشان می دهد دولت به مسائل کلان و دراز مدت مردم در زمینه های اقتصادی اهمیت می دهد.
وی با اشاره به برخی عقب ماندگی ها و محرومیت ها در استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که از این زیرساخت ها سهم ویژه ای برای این استان در نظر گرفته شود.
وی همچنین از دولت خواست همگام با ایجاد زیرساخت ها به کنترل بازار نیز به شکل جدی توجه کند تا خدای ناکرده با بروز برخی مشکلات از جمله تورم در میان مردم ناامیدی ایجاد نشود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود واعظی ، به همراه هیات همراه در سفر به اردبیل در چند نشست با فعالان اقتصادی و فارغ التحصیلان و نخبگان این استان شرکت کرد و قرار است بامداد پنجشنبه علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری در پایان سفر خود در میان خبرنگاران اردبیل حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار