استاندار اردبیل گفت: در سال جاری تسهیلات کمیته امداد این استان به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی جذب خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 13 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از هزار و ۵۰۰ خانوار خودکفا شده در اردبیل تصریح کرد: طبق صحبت های انجام شده با مسئولان کمیته امداد کشور تصمیم گرفتیم در سال جاری تسهیلات کمیته امداد را به صورت کامل جذب کنیم.

وی افزود: در صورت توفیق در این مهم کمیته امداد کشور از آذر ماه امسال سهم تسهیلات استان را افزایش خواهد داد که این مهم کارگشایی در اشتغال زایی مددجویان را به دنبال دارد.

استاندار اردبیل این مهم را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: علاوه بر این قرار است شهری به عنوان شهر بدون مددجو معرفی شود که این طرح می تواند غیرت و همت ساکنان آن شهر و خیرین را به نمایش بگذارد.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به جایگاه این استان در معرفی چهره های شاخص در حوزه های مختلف اضافه کرد: متاسفانه سطح درآمد در استان نصف میانگین کشوری است و وابسته بودن بخش عمده درآمد به حوزه کشوری سنتی موجب شده سطح درآمد ها پایین باشد.

به گفته خدابخش سطح پایین درآمد در حالی است که در مقابل مجامع خیرین در این استان فعال هستند و مردم اردبیل از سطح بالای احساس و عواطف و کمک به هم نوع برخوردارند.

وی در عین حال با تاکید به اینکه امروز اشتغال مددجویان و اشتغال در حالت کلی دغدغه نظام و دولت است، اضافه کرد: با محدودیت منابع مالی دولت تنها راهکار حمایت از سرمایه گذاری است و فعالیت های کمیته امداد در این عرصه قابل توجه است.

استاندار اردبیل مددجویان خودکفا شده را الگویی برای جوانان دانست و متذکر شد: چنین افرادی باید به صورت گسترده از رسانه ها معرفی شوند تا جوانان بدانند نباید به صرف استخدام تکیه کنند و زمینه های اشتغال برای آن ها فراهم است.

خدابخش با تاکید به اینکه مددجویان با وام هایی با مبالغ اندک تاکنون معوقات بانکی نداشته اند، اضافه کرد: در بحث انسجام زندگی و دوری از طلاق نیز باید گفت کمتر از دو درصد ازدواج ها در این قشر منجر به طلاق شده و این نشان می دهد که این قشر باید به جد مورد حمایت قرار گیرند.

خروج نزدیک به ۵۰ هزار خانوار از بدنه حمایتی

در این مراسم مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز با بیان اینکه ۳۱ هزار خانوار و نزدیک به ۹.۲ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد است، تصریح کرد: اگر طرح های اشتغال زایی نبود امروز به جای این رقم باید می گفیتم نزدیک به ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش است.

بهروز زلالی با تاکید به اینکه مددجویان با وام هایی با مبالغ اندک خوکفا شده و حتی گاها زمینه اشتغال و درآمد زایی چند خانواده دیگر را نیز موجب شده اند، اضافه کرد: بیشترین درآمد سالانه ثبت شده از خانوارهای خودکفا شده ۲۰۰ میلیون ریال و کمترین ۸۴ میلیون ریال است.

وی بیان داشت: به طور میانگین سالانه ۱۲۰ میلیون ریال درآمددر بین این خانواده ها به ثبت رسیده است و در بین خانواده هایی که به طور موردی از خدمات کمیته امداد استفاده کرده اند نیز درآمد ۱۳۴ میلیون ریالی به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان عامل موفقیت مشاغل ایجاد شده بازرسی های موردی است و سال گذشته ۴۹ هزار مورد بازدید از طرح ها انجام شد.

زلالی با اشاره به برگزاری ۸۵۰ دوره آموزشی ادامه داد: از این تعداد ۷۳ درصد طرح ها توسط کمیته امداد و مابقی توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده است.

وی به اضافه شدن چهار هزار خیر به جمع خیرین کمیته امداد در طول ماه رمضان اشاره کرد و افزود: ۱۶ هزار و ۷۶۳ خیر حمایت از چهار هزار و ۲۸۵ فرزند را بر عهده گرفته اند.

مدیر کل کمیته امداد استان در تشریح طرح های توانمند سازی هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تصریح کرد: از این تعداد ۴۴ درصد طرح های دامداری، ۱۲ درصد فرش، شش درصد تولید و صنعت، ۳۲ درصد طرح های خدماتی و مابقی سایر موارد است.

زلالی تلاش کمیته امداد را فعال سازی ظرفیت خیرین و کاهش تعداد تحت پوشش دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم که تعداد مددجویان به حداقل کاهش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار