مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: انتظار می رود به تدریج از فردا شاهد کاهش جزیی دمای هوا در منطقه باشیم.
کد خبر: ۷۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 16 August 2015

به گزارش ایرنا، علی دولتی مهر، افزود: امروز رکورد بیشینه دمای هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل و نیز فرودگاه اردبیل شکسته شد به گونه ای که قبل از این بیشترین دمای مطلق در ایستگاه مرکزی اردبیل 40 و دو دهم درجه بالای صفر بود که امروز به 40 و چهار دهم رسید.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه از شدت گرمای هوا در منطقه کاسته و دوباره روز چهارشنبه تا پنجشنبه موج دیگری از هوای گرم در منطقه مستقر می شود و از عصر همین روز با شمالی شدن جریان هوا و رخنه جریان های خفیف از عرض های بالاتر به تدریج شاهد فروکش هوای گرم و احتمال وقوع بارش های اندک در منطقه خواهیم بود.
انتظار می رود با تضعیف و جابجایی پرارتفاع جنب حاره ای راه برای رخنه جریان های مرطوب و سرد عرض های بالاتر به نوار شمالی کشورمان و استان اردبیل از اواخر هفته باز شود و در واپسین روزهای مرداد به ویژه اوایل شهریور شاهد آغاز بارشهای سیستمی در منطقه باشیم.
بیشینه دمای مطلقی که مردم اردبیل در 40 سال گذشته تجربه کرده اند مربوط به 21 مرداد سال 1382 خورشیدی است که دما در آن زمان به 40 درجه بالای صفر رسید و این وضعیت بیشتر از دو روز دوام نیافت و این همان زمانی بود که گرمای هوا در اروپا بیداد می کرد و سبب بروز تلفاتی در بعضی از کشورهای این قاره خنک شد.
هرچند اردبیل و قسمت وسیعی از این استان از نقاط سردسیر ایران زمین هستند ولی در بعضی سال ها برای چند روزی امکان استقرار گرمای شدید در منطقه وجود دارد که در چنین شرایطی باتوجه به عادت نداشتن اهالی به گرما و نیز تجهیز نبودن اکثر منازل و اماکن به سامانه های سرمایشی تحمل چنین دماهایی برای مردم آزاردهنده می شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار