دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: با توجه به آثار تاریخی و باستانی متعدد شهرستان خلخال امکانات و نیروی انسانی در این حوزه بسیار کم بوده که باید با رفع مشکلات در این حوزه حفاظت از مناطق تاریخی و باستانی خلخال تشدید شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخلخال، علی نباتی عصر امروز در نشست با مسئولان و مدیران ادارات شهرستان خلخال اظهار داشت: با توجه به آثار تاریخی و باستانی متعدد شهرستان خلخال امکانات و نیروی انسانی در این حوزه بسیار کم بوده و ضروری است تا در این زمینه با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به افزایش نیروی انسانی و تجهیز اداره میراث فرهنگی به امکانات لازم اقدام شود.

وی با اشاره به مقام سوم شهرستان خلخال در حوزه دارابودن مناطق و آثار تاریخی و باستانی بعد از اردبیل و مشگین‌شهر بیان کرد:‌ با وجود این ظرفیت‌ها و استعدادها در شهرستان متاسفانه اداره میراث فرهنگی شهرستان کمبودهای فراوانی در حوزه امکانات و لوازم لجستیکی و نیروی انسانی دارد به طوری که این اداره تنها یک دستگاه خودروی فرسوده برای حفاظت از منطقه وسیع باستانی موجود در اختیار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال افزود: متاسفانه نحوه نگاه مسئولان میراث فرهنگی استان به شهرستان خلخال مناسب و مطلوب نبوده و با وجود دارا بودن آثار تاریخی متعدد در شهرستان و نیاز به حفاظت و حراست از این آثار و مناطق تاریخی و باستانی در این زمینه با کمبودها و نارسایی‌های زیادی مواجه هستیم.

نباتی تصریح کرد: با وجود کمبود امکانات و نیروهای انسانی در زمینه حراست از آثار باستانی شهرستان خلخال اما تلاش و اهتمام جدی مسئولان و نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه شهرستان در امر مبارزه با سودجویی‌های افراد فرصت‌طلب و حفاری‌های غیرمجاز مناطق تاریخی و باستانی شایسته قدردانی بوده که انتظار می رود با تجهیز اداره میراث فرهنگی خلخال به تجهیزات و امکانات مدرن و جدید زمینه برای فعالیت افراد سودجو و غارتگران آثار باستانی شهرستان تنگ‌تر شود.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با اشاره به تعداد زیاد حفاری‌های مناطق باستانیی و تاریخی در شهرستان خلخال گفت: از عمده دلایل این امر نبود نیروهای انسانی کافی در این حوزه و امکانات و تجهیرات مناسب و لازم بوده که امیدوارم نسبت به رفع این مشکلات توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان امر انجام شود.

وی در مورد تعطیلی طولانی مدت موزه میراث فرهنگی خلخال بیان کرد:‌ این موزه که از مدتی پیش به دلیل تعمیرات در ساختمان تعطیل شده امری شایسته نبوده و با وجود یک سال از تعطیلی این موزه هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده و مردم شهرستان و مسافران و گردشگران انتظار دارند تا این موزه هر چه زودتر بازگشایی و برای بازدید علاقمندان آماده‌سازی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار