وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 07 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر بهرام عین‌اللهی، ۱۸ خرداد در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دولت سیزدهم در اردبیل، اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی قبل از دولت آیت‌الله رئیسی ۷۰۰ شرکت بود که در ۳۳ ماه گذشته به یک هزار و ۴۰۰ شرکت افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در دولت آیت‌الله شهید رئیسی اقدامات انقلابی در حوزه درمان کشور ایجاد شد، تصریح کرد: یکی از این اقدامات انقلابی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در کشور است که اقدام بی‌نظیر در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماع نیز ورود جدی و عالمانه داشته است، گفت: معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جز معاونت‌های ممتاز در کشور محسوب می‌شود.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: این تلاش‌های بی‌وقفه علمی و پزشکی سبب شده تا ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شود که اتفاقی مبارک در دولت سیزدهم بود.

وی به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این تعرفه‌گذاری در سال ۸۷ در مجلس تصویب شده بود که تا ۱۴۰۰ در کشور مسکوت بود که با همت دولت آیت‌الله رییسی این تعرفه‌گذاری پرستاری در کشور به مرحله اجرا رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت‌الله رئیسی را مجتهدی دانشمند و فاضلی دانا اعلام کرد و گفت: ۲ سال و ۹ ماه خدمات آیت‌الله رییسی در دولت سیزدهم، مکتب خدمتگزاری را در کشور ایجاد کرد و ما امروز به این مکتب می‌بالیم.

دکتر عین‌اللهی با تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اتفاقات بسیاری روی داده و ما با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌و بودیم که بسیاری از آن‌ها نه تنها پایان نیافته، بلکه آغازی بر حرکت‌های نوین است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌های شریفی نقش بازی کردند و از این دنیا رفتند، اما آثار نیک آن‌ها همچنان در کشور باقی است و از ثمرات آن بهره‌مند هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی برخلاف خواسته‌های معاندان یک پایان نیست، بلکه آغازی بر مکتبی است که امروز پیروان آن در کشور با قوت و قدرت تمام ایستاده‌اند.

دکتر عین‌اللهی یادآور شد: مردم در تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی بار دیگر بر استمرار این انقلاب بعد از ۴۵ سال مهر تأیید زدند و به جرأت می‌توان عنوان کرد تشییع پیکر شهید رئیسی بعد از تشییع جنازه حضرت امام بی‌نظیرترین بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی دیپلماسی دنیا را می‌فهمید و به زبان دنیا مسلط بود، تصریح کرد: همین دیپلماسی در تشییع جنازه ایشان خود را نشان داد به طوری که حضور رؤسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های خارجی بر تشییع جنازه نشان از زبان فهم دیپلماسی سید شهیدان خدمت بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم با مکتب آیت‌الله رئیسی در کشور شهره شد و ما این خدمت و تأثیرگذاری را برای خود فخر و شرف می‌دانیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار