با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ 07 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز (۱۸ خرداد ماه) در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال در اردبیل و مشگین‌شهر به بهره برداری رسیدند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها قرار بود در سفر دوم رئیس جمهور به بهره‌برداری برسند، اظهار کرد: با شهادت آیت‌الله رئیسی توفیق حضور ایشان را در اردبیل نداشتیم.

او خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل را یادآوری و بیان کرد: با هماهنگی استاندار اردبیل ۴۵ پروژه قابل افتتاح برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعریف شده است که امروز شاهد افتتاح پروژه‌های فصل بهار در قالب ۹ پروژه هستیم.

محمدیان با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی، گفت: شهادت ایشان انگیزه خدمت را بین مسئولان افزایش داد و ما این روحیه خدمت‌رسانی را به وضوح در اردبیل و بین مسئولان شاهدیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در دانشگاه برای احداث و بهره‌برداری تعیین شده است، ادامه داد: ۵۶ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد و با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان در حال بهره‌برداری است و ۴۴ پروژه دیگر با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری و افتتاح رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت خیران سلامت را در اردبیل یادآوری و بیان کرد: از محل کمک‌های خیران سلامت ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی مانند دستگاه طب هسته‌ای، تجهیزات درمانی بیماران سرطانی، ای‌پی‌اس جراحی باطری قلب، دستگاه رادیوتراپی خریده شده و در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

محمدیان به کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی و درمانی در اردبیل اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش ان‌آی سی‌یو و آی‌سی‌یو، ساختمان آموزشی و فرهنگی، خوابگاه، مراکز جامع سلامت و … بخشی از این کمبود‌ها جبران شده است.

وی مطالبات بیمه‌ها را یکی از مشکلات اساسی علوم پزشکی اردبیل دانست و افزود: تأمین اجتماعی بزرگترین بدهکار علوم پزشکی است که امیدواریم با پرداخت بدهی‌های این دستگاه بتوانیم بخشی از معوقات کارکنان بیمارستانی و درمانی را پرداخت کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار