امام جمعه اردبیل گفت: اظهارات خود آمریکایی‌ها نشان داد که هدفشان از برجام تغییر هویت ملت ایران بوده تا مردم ما را از مسیر انقلابی خود بازگردانند.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 06 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به سخن دولتمردان آمریکا و اروپا که این روزها مدام تکرار می کنند ایران با برجام عوض نشده این سخن را قرینه بسیار مهمی دانست که نیت آنها در مذاکره صرفا تسلیحات هسته‌ای نبوده، بلکه آنها به دنبال تغییر هویت ملت‌ و انقلاب هستند از این جهت هشدار مقام معظم رهبری راجع به نفوذ را باید جدی گرفت.

وی گفت: آنها که نتوانسته‌اند ملت بزرگ ما را از طریق حمله نظامی و محاصره اقتصادی به زانو در بیاورند، تصمیم دارند با نفوذ در اعتقاد، باورها، آداب، رسوم و سبک زندگی به ملتی غیر آرمانی تبدیل کنند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: بیشتر کشته‌های داعشی از اهل سنت است و آل‌سعود با حمایت از داعش از هر حکومتی بیشتر دست‌شان به خون اهل سنت آغشته است و آل‌سعود را باید به حق قاتل اصلی اهل سنت دانست.

عاملی مقابله با داعش را که ستیز اصلی با اهل سنت دارد، بزرگترین خدمت به اهل سنت دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به جانباختگان منا گفت: فاجعه منا نباید مشمول مرور زمان شود و دولت‌مردان ما باید با تمام توان از حقوق این مظلومان دفاع کنند.

عاملی قرائن مفصلی را ذکر کرد که از آنها معلوم می‌شود که این حادثه عمدی بوده ‌و از مسئولان حج که تحقیقات وسیعی را در این خصوص آغاز کرده‌اند، تشکر کرد.

‌امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث شایعه به طور مبسوط به فعالیت‌های مسموم اتاق شایعه آل‌سعود اشاره کرد و گفت: این حرف بی‌اساس که «روسیه در سوریه به کشتن اهل سنت اقدام می‌کند» از یافته‌های دروغ و بی‌اساس اتاق شایعه سعودی‌هاست ‌و آنها با این شایعه از اهل سنت برای داعشی‌ها سربازگیری می‌کنند.

‌عاملی در پایان سخنان خود از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسانات مفصلی که در دهه محرم داشته‌اند تشکر کرد و آن را اقتداء به سیره نبوی دانسته و گفت: «ما باید عزاداری بر سیدالشهداء را به بزرگترین نقطه اشتراک وحدت، انسجام و همدلی بین شیعه و سنی در کشور تبدیل کنیم.»

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار