انتشار تایج نظرسنجی از گردشگران نوروزی استان
این برای چندمین بار است که در نظرسنجی های مختلف انجام شده از مسافران، کمبود سرویس های بهداشتی در مناطق گردشگری استان به عنوان یک کمبود مطرح می شود اما گویا مسئولان توان حل این مشکل پیچیده را ندارند!
کد خبر: ۱۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 06 April 2015

براساس گزارش نظرسنجی از مسافران نوروزی، کمبود سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی ، مهمترین مشکل از دیدگاه میهمانان استان اعلام شده است.

به گزارش تابناک اردبیل، این چندمین بار است که در نظرسنجی های مختلف انجام شده از مسافران، کمبود سرویس های بهداشتی در مناطق گردشگری استان به عنوان یک کمبود مطرح می شود اما گویا مسئولان توان حل این مشکل پیچیده را ندارند!

طرح نظرسنجی اخیر از مسافران و گردشگران نوروزی استان اردبیل از 29 اسفندماه سال گذشته تا 12 فروردین ماه سال 94 اجرا شد.

با وجود گلایه از کمبود سرویس های بهداشت، این نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان به سئوالات از وضعیت ارائه دیگر خدمات سفر در استان رضایت داشته اند.

همچنین 88 درصد مسافران نوروزی شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند که با استفاده از وسیله نقلیه شخصی خود به این استان سفر کرده اند و 89 درصد نیز این سفر را به همراه خانواده انجام داده بودند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنان استفاده از آبگرم های استان و بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی را دلیل اصلی سفر خود اعلام کرده اند و 83 درصد مسافران نیز گفته اند اقامت یک شبانه روز یا بیشتر در استان داشته اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که مسافران نوروزی از ارائه دهندگان خدمات گردشگری، وضعیت امنیت عمومی، خدمات هلال احمر، پایگاه های امداد خودرو و ضعیت عمومی پاکیزگی و بهداشت استان اظهار رضایتمندی داشته اند.

این نظرسنجی با همکاری دانشجویان رشته مدیریت گردشگری دانشگاه های محقق اردبیلی و علامه طباطبایی تهران و با مدیریت سید صادق حسینی مسئول مرکز آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام شده است.

به گفته مسئول مرکز آموزش اداره کل میراث فرهنگی، برای انجام این نظرسنجی بیش از 600 فرم نظر سنجی در شهرستان سرعین، محل ستاد مرکزی خدمات سفر، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و موزه های صنایع دستی، باستان شناسی و مردم شناسی توزیع شد.

هدف از انجام این نظرسنجی جمع آوری آمار و اطلاعات و بررسی پیشنهادات میهمانان در مورد موضوعاتی از جمله وضعیت خدمات اسکان، رفاه، نظارت و تنظیم بازار، حمل و نقل، اماکن تفریحی و رسیدگی به شکایات، اطلاع رسانی و تبلیغات، انتظامی و ایمنی، ترافیک و خدمات شهری و امداد و نجات انجام شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار