به گزارش ایرنا، در طرح نظرسنجی از
مسافران و گردشگران نوروزی که از 29 اسفندماه سال گذشته تا 12 فروردین ماه
سال 94 در استان اردبیل اجرا شد مسافران نوروزی از ارائه دهندگان خدمات
گردشگری ، وضعیت امنیت عمومی ، خدمات هلال احمر ، پایگاه های امداد خودرو و
ضعیت عمومی پاکیزگی و بهداشت استان اظهار رضایتمندی کردند.
بر اساس
گزارش تحلیلی از نتایج این طرح 89 درصد از مسافران به این استان به صورت
خانوادگی بوده و هدف از مسافرت آنها بازدید از جاذبه های تاریخی و استفاده
از آب های گرم استان بوده است ، همچنین 83 درصد مسافران اقامت یک شبانه روز
و یا بیشتر در استان داشته اند.
این طرح با هدف جمع آوری آمار و
اطلاعات و بررسی نظرات و پیشنهادات میهمانان در مورد موضوعاتی از جمله
وضعیت خدمات اسکان ، رفاه ، نظارت و تنظیم بازار ، حمل و نقل ، اماکن
تفریحی و رسیدگی به شکایات ، اطلاع رسانی و تبلیغات ، انتظامی و ایمنی ،
ترافیک و خدمات شهری ، امداد و نجات اجرا شد.
دانشجویان رشته مدیریت
گردشگری دانشگاه های محقق اردبیلی و علامه طباطبایی تهران با مدیریت سید
صادق حسینی مسوول مرکز آموزش اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری
استان زیر نظر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این طرح مشارکت کردند.
بیش
از 600 فرم نظر سنجی در شهرستان سرعین ، محل ستاد مرکزی خدمات سفر ،
مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و موزه های صنایع دستی ، باستان شناسی و
مردم شناسی توزیع شد.