استاندار اردبیل وجود کاستی در طرح های مسکن مهر استان را بیش از این شایسته ندانست و گفت: باید با پشتکار و همکاری دوچندان برای بستن پرونده مسکن مهر با مشکلاتش تلاش شود.
کد خبر: ۳۲۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 09 November 2016
به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش شامگاه سه شنبه در نشست شورای مسکن استان اردبیل افزود: بررسی روند اجرای مسکن مهر این استان در سه سال گذاشته نشان می دهد باوجود فراوانی مشکل ها، تاکنون قسمت زیادی از کاستی ها در زمان دولت تدبیر و امید رفع شده ولی هنوز در بخش هایی ازجمله برق و آب نواقصی وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: حجم زیادی از مشکل های مربوط به مسکن مهر ناشی از این می باشد که متولیان امر وقت به موضوع فقط با هدف تامین سرپناه برای افراد نیازمند نگریسته اند و توجهی به چگونگی برخورداری خریداران این واحدهای مسکونی از امکانات رفاهی مانند آب، برق، گذرگاههای مناسب ،فضای سبز، مدرسه، تلفن، مرکز انتظامی و از این قبیل نداشته اند.
 
وی افزود: براساس برآورد ها، برای ساخت 45 باب مدرسه و نیز کلانتری در مسکن مهر اردبیل، نمین، خلخال، کوثر، مشگین شهر و پارس‌آباد دست کم 620 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می رود در اسرع وقت این مبلغ تامین شود.
 
در این نشست فرماندار اردبیل نیز گفت : وجود مدرسه در شهرک‌های مسکن مهر این شهر از حقوق اولیه ساکنان آنها و یک موضوع ضروری می باشد.
 
جواد زنجانی ، مدیران ارگانها و اداره های ذیربط را برای همکاری و تلاش بیش از پیش برای تامین امکانات و نیازهای رفاهی شهروندان ساکن در مسکن مهر به خصوص مراکز آموزشی و بهداشتی و معابر مناسب فراخواند و افزود : فرمانداری اردبیل برای این منظور آماده هرگونه همکاری می باشد.
 
مدیر زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اردبیل هم در این نشست گفت : این اداره کل مقادیری زمین و مبلغ 35 میلیارد ریال نیز برای ساخت واحدهای آموزشی در مسکن مهر اردبیل پرداخت نموده است.
 
شهرام باباخانی افزود : باوجود آنکه مقدار 500 تن قیر و مبلغی نیز برای آسفالت گذرگاههای شهرک های مسکن مهر شام اسبی و پیله سحران اردبیل پرداخت و زمین آن ها نیز زیرسازی و آماده سازی شده است اما هنوز از آسفالت این معابر خبری نیست.
 
معاون بازسازی بنیاد مسکن استان اردبیل نیز در این نشست گفت: از مجموع 63 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در این استان که به عنوان سهمیه تعیین شده بود تاکنون 55 هزار و 395 واحد به بانک ها معرفی و قرارداد بسته اند.
 
لطیف عبدالله زاده ، با بیان اینکه از این تعداد نیز 49 هزار و 395 واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای گوناگون استان اردبیل به بهره برداری رسیده اند ادامه داد : برای امسال چهار هزار واحد مسکونی تصویب و به هفت بانک عامل معرفی شده اند اما تاکنون فقط دو بانک صادرات به تعداد 270 واحد و معادل 30 درصد از تعهد خود و رفاه کارگران به تعداد 295 واحد و معادل 50 درصد از سهمیه خودشان را ابلاغ کرده اند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این نشست گفت : این شرکت هرآنچه در توان داشته برای تامین برق مورد نیاز این واحدهای مسکونی انجام داده و تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال هزینه کرده است.
 
علی علیزاده ؛ در پاسخ به درخواست واگذاری زمین به منظور احداث پست 63 کیلو ولتی برق در طرح های مسکن مهر اردبیل افزود : این شرکت زیر نظر برق منطقه ای استان آذربایجان شرقی قرار دارد و قانون ، آن را از هرگونه تحویل زمین برای ایجاد پست منع کرده است.
 
نماینده شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این نشست گفت : برای احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب مسکن مهر منطقه پیله سحران زمین دارای معارض را واگذار کرده اند که علیرغم به کارگیری پیمانکار برای احداث این ایستگاه با مشکل مواجه شده ایم.
 
وی افزود : در نشست شورای تامین استان اردبیل قرار بر این شد تا برای رفع مشکل معارض این زمین مکاتبه های لازم انجام پذیرد اما تاکنون بعضی مشکل های ناشی از این موضوع همچنان باقیست.
به گفته او همچنین پارسال قرار بود مبلغ 76 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های نیمه تمام مربوط به مساکن مهر مانند ایستگاه پمپاژ ، پکیج و خط انتقال پرداخت شود که تاکنون مبلغ 21 میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده و بقیه مانده است.
 
شهردار اردبیل نیز در این نشست درباره آسفالت معابر مسکن مهر منطقه پیله سحران اردبیل گفت : تا آنجا که اطلاع دارم توافق انجام شده در آن زمان که قبل از تصدی مسوولیت شهرداری اردبیل ازسوی اینجانب بود عملی نشده است.
 
حمید لطف اللهیان افزود : گویا برای مسکن مهر منطقه شام اسبی نیز قرار بوده مبلغی به شهرداری بدهند که این مبلغ نیز تاکنون پرداخت نشده است.
 
وی یادآوری کرد : شهرداری اردبیل آماده است تا به منظور رفاه حال شهروندان ساکن مساکن مهر هر آنچه امکانات و اختیارات قانونی اش اجازه می دهد انجام دهد.
 
به گزارش ایرنا، در این نشست تصویب شد که درهر یک از مسکن مهر شام اسبی و پیله سحران اردبیل یک باب مدرسه ساخته شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار