معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرونده کوه سبلان به عنوان یکی از زیباترین کوههای ایران در دست بررسی است و در آینده نزدیک برای ثبت بعنوان میراث طبیعی جهانی به یونسکو ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 16 May 2015

به گزارش ایرنا، مسعود سطانی فر در بازدید از اماکن گردشگری مشگین شهر افزود: هم اکنون کارشناسان در این زمینه در حال برسی هستند ولی ثبت نهایی این کوه در آثار فهرست جهانی نیاز به همدلی ، همدلی و پشتبانی مسوولان استانی و کشوری دارد.

وی از شناسایی یک میلیون مکان و سایت تاریخی و باستانی در کشور خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 150 هزار مورد در یک صد سال اخیر بوده است.

وی گفت: تاکنون 32 هزار اثر در فهرست آثار ملی کشور و 17 اثر نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده که بنای تاریخی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی جزو این بناها است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح پل معلق مشگین شهر به این شهرستان سفر کرده است.

پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای دو متر است و 365 متر طول به عدد روزهای سال دارد.

نقشه تمام مراحل مطالعه ، طراحی و اجرای این سازه توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.

این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث می شود و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان مشگین شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سید سلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار