سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از رشد ۳۰۰ درصدی برنامه های فرهنگی این دانشگاه طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 26 May 2015
به گزارش خبرنگار مهر، گودرز صادقی صبح سه شنبه در ۱۳ امین همایش بیو شیمی فیزیک تصریح کرد: در سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی رشد قابل توجهی در برنامه های فرهنگی داشته و از جمله در اقامه نماز، فعالیت های مذهبی و انتشار نشریات شاهد رشد ۳۰۰ درصدی برنامه های خود است.

وی افزود: این دانشگاه علی رغم تمامی مشکلات و موانع و کمبودها جایگاه قابل تقدیری در سطح علمی نیز دارد و توانسته است رتبه ۲۳ در بین دانشگاه های سراسری کشور را کسب کند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید دارد که با اختساب دانشگاه های مادر و برتر کشور می توان گفت: دانشگاه محقق اردبیلی از نظر استانی در جایگاه ۱۴ ام قرار گرفته است.

صادقی وجود ۳۱۰ نفر عضو هیئت علمی این دانشگاه را نقطه قوتی برای آن دانست و تاکید کرد: این دانشگاه پذیرای شایسته ای برای دانشجویان است و هموراه میزبان خوبی برای آن ها بوده و خواهد بود.

وی در عین حال به ویژگی های شاخص استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با توجه به مدت زمان کوتاه سپری شده از استان شدن اردبیل طبیعی است در برخی شاخصه ها عدم توسعه یافتگی مشاهده شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معتقد است اقلیم این استان بی نظیر بوده و به جای یک بهار دو بهار دارد و فصل پاییز در این استان بهار رویش دوباره برخی محصولات کشاورزی است.

صادقی ۱۵۰ سانتی متر عمق خاک منطقه حاصلخیز مغان را بی نظیر در دنیا توصیف کرد و گفت: در این استان هم میوه های سردسیر و هم گرمسیر تولید می شود و هشت ماه از سال آب و هوای معتدل حاکم است.

وی با تاکید به اینکه استان اردبیل از امن ترین استان های کشور محسوب می شود، اضافه کرد: علی رغم زود جوش بودن ساکنان این استان جرایمی مانند قتل و سرقت مسلحانه به گوش نمی رسد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: قیمت پایین کالاها در این استان شرایط مناسبی برای دانشجویان فراهم ساخته تا جایی که در صورت عدم تخصیص خوابگاه با یک سوم قیمت استان تهران می توانند منزل مسکونی اجاره کنند.

صادقی اتصال بخشی از شمال استان به منطقه آزاد تجاری را نقطه قوتی برای آن دانست و افزود: این استان، مهد معنویت و اخلاق است و به واسطه شیخ صفی الدین اردبیلی جایگاه خاصی در عرفان و تشییع دارد.

این مسئول تاکید دارد که حکومت صفویان و شاه اسماعیل صفوی توانستند اتحاد ملی در کشور ایجاد کرده و حکومت اسلامی را جایگزین حکومت طوایفی کنند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی آینده این استان را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد امیدوار کننده توصیف کرد و این استان را میزبان ارزنده ای برای دانشجویان خواند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار