کتاب شعر آخیر سونات که در مدح حاج بابا خان اردبیلی سروده شده، سه شنبه شب با حضور مسوولان و مفاخر فرهنگی استان اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 27 May 2015

به گزارش ایرنا، کتاب آخیر سونات که توسط کاظم نظری بقا در مدح حاج بابا خان اردبیلی سروده شده، طی آیینی به میزبانی انجمن ادبی حافظ اردبیل با حضور مسوولان و مفاخر فرهنگی و ادبی این استان در نگارخانه ختایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی شد.

حاج بابا خان اردبیلی از سرداران خطه دارالارشاد بود که دوشادوش ستارخان و باقرخان در انقلاب مشروطه حضور پررنگی داشت و مکاتبات بجا مانده از مصدق السلطنه والی وقت آذربایجان و آیت الله مدرس نایب رییس مجلس شورای وقت با وی نشان از جایگاه بابا خان دارد.

وی پس از سرکوب مشروطه خواهان، توسط عوامل کودتا به قتل رسید و مدتی پس از این واقعه در روستای نوشهر به خاک سپرده شد و سال ها بعد به قطعه مفاخر بقعه شیخ جبراییل کلخوران انتقال یافت.

به اعتقاد بسیاری اهل فرهنگ استان اردبیل، باباخان برخلاف دیگر چهره های تاثیرگذار در انقلاب مشروطه مورد بی مهری قرار گرفته و نقش تاثیرگذار وی در آن دوران با کم توجهی مورخان و اهل فرهنگ روبرو شده است.

در آیین رونمایی کتاب آخیر سونات، دکتر منوچهر صدوقی سها استاد دانشگاه تهران و داماد علامه محمدتقی جعفری و از نوادگان مجتهد اردبیلی در مدح حاج باباخان اردبیلی سخنرانی کرد.

همچنین استاد ائلچی و شاهی اردبیلی اشعاری قرائت کردند و سید بهاء الدین خراسانی و ودود موذن به اجرای موسیقی پرداختند که با استقبال حاضران مواجه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار