مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: این اداره کل در بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی 15 درصد بیشتر از میانگین کشوری عمل کرد.
کد خبر: ۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 06 June 2015

به گزارش ایرنا، احمد حاج علیزاده افزود: در این استان بیش از 90 هزار جلد سند مالکیت صادر شده که از این تعداد 86 هزارسند مالکیت روستایی و چهار هزار جلد نیز مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بوده است.

او با بیان این که از آغاز اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی واحدهای مسکونی بی دوام و کم دوام روستاهای استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته ، گفت: در کمتر از 9 سال 62 هزار واحد مسکونی روستایی استان شامل 45 درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی موجود استان بهسازی و مقاوم سازی شده است.

وی به ادامه اجرای این طرح در سال جاری اشاره کرد و افزود: متقاضیان از تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی ارزان قیمت برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود بهره مند می شوند.

وی همچنین از تحویل 9 هزار تن قیر رایگان به بنیاد مسکن استان اردبیل برای استفاده برای آسفالت معابر و اجرای طرح های هادی روستایی در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان به تناسب نیاز استان قابل افزایش است.

او با بیان این که 70 درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح های هادی روستایی از محل اعتبارات ملی تامین می شود گفت: اولویت تخصیص قیر رایگان با طرح هادی روستاهایی است که با استفاده از اعتبارات محلی و یا استانی زیرسازی و برای آسفالت آماده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: پارسال 245 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح های هادی روستایی استان منظور شد که از این میزان 160 میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: بیشترین رقم اعتباری اجرای طرح های هادی روستایی بنیاد مسکن استان به روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی شهرستان خلخال اختصاص یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار