مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: امسال نیز روستاییان می‌توانند با درخواست بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود از تسهیلات 15 میلیون تومان ارزان قیمت بانکی بهره بگیرند.
کد خبر: ۴۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 06 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش و جدیتی که دولت تدبیر و امید در ادامه فرایند نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی انجام داده امسال نیز سعی داریم در فصل کاری این فرایند را قوت بخشیده و نسبت به تقویت آن در بهبود ساخت و ساز روستایی اقداماتمان را انجام دهیم.

وی با یادآوری اینکه در یک دهه اخیر بیش از 65 هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده و این فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر نیمی از واحدهای مسکونی واقع در روستاهای استان اردبیل بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ادامه اجرای این طرح با ابلاغ سهمیه سال جدید خبر داد و عنوان کرد: قرار است امسال نیز برای متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

حاج علیزاده یادآور شد:‌ ما در کنار مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی که از اولویت برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های ما است با بها دادن به اجرا و تکمیل طرح‌های هادی نیز سعی می‌کنیم تا به عمران و آبادانی روستاها توجه جدی داشته باشیم.

این مسئول افزود: با تکمیل طرح‌های مطالعاتی در این حوزه اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی در اولویت قرار گرفته به طوری که با رایزنی‌هایی که انجام دادیم تا سقف معین از امکانات و منابع دولتی بهره گرفته و می‌توانیم نسبت به زیباسازی، مناسب‌سازی و آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌ها اقدام کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد:‌ در سال گذشته بیش از 24 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد که بیش از 16 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج علیزاده در پایان سخنان خود به مستندسازی املاک روستایی اشاره کرد و گفت: در این راستا صدور سند مالکیت با همکاری ثبت اسناد در اولویت قرار گرفته که امسال تلاشمان بر این است تا رقم 90 هزار جلد اسناد مالکیت صادر شده را به بیش از 110 هزار جلد با مشارکت خود روستاییان و به شکل اسناد تک برگی افزایش داده و این وضعیت را ارتقا دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار