نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس جمهور خود اگر امروز بر مسند قوه مجریه نشسته است برآمده از تاییدیه شورای نگهبان است وگرنه بدون تایید شورای نگهبان رئیس جمهور امروز نمی‌توانست مسندنشین قوه مجریه باشد.
کد خبر: ۸۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 24 August 2015

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بنده بارها اعلام کرده‌ام که رسالت اصلی شورای نگهبان در کنار نظارت بحث تایید صلاحیت کاندیداها از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا مجلس و سایر انتخابات بوده و شخص رئیس جمهور خود تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان است که امروز مسئولیتی را در کشور عهده‌دار شده است.

وی با بیان اینکه نباید رئیس جمهور با اظهاراتی از این خط و خطوط عبور کرده و پل‌ها را پشت سر خود خراب کند، گفت: نظارت شورای نگهبان بر صلاحیت داوطلبان انتخابات یک نظارت قانونی است و هیچ کس نمی‌تواند بر آن خدشه‌ای وارد کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هیچ‌ وجه تایید صلاحیت وظیفه کمیته اجرایی نیست بلکه این کمیته مسئولیت برگزاری انتخابات را دارد و اظهارات اخیر رئیس جمهور در زیر سئوال بردن عملکرد شورای نگهبان و وظیفه آن اصلا منطقی و صحیح به نظر نمی‌رسد.

حقیقت‌پور با انتقاد از کسانی که مشاوره‌های غلط به رئیس جمهور می‌دهند، بیان کرد: مملکت ما امروز در گذر از مشکلات و نارسایی‌ها نیاز به آرامش بیشتر دارد اما عده‌ای همچنان تلاششان بر این است تا این مملکت با هزینه گزاف مدیریت شود.

وی افزود: به هیچ‌ وجه این رویه صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد و ضروری است تا در این اظهارنظرها با دقت نظر بیشتر اقدام کرده تا هزینه مدیریت کشور سنگین نباشد.

روباه پیر همچنان قابل اعتماد نیست

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در ایران گفت: برای برقراری روابط دیپلماسی با انگلیس و بازگشایی مجدد سفارت آنها عجله شده و باید صبر می‌کردیم تا نتیجه موضوع هسته‌ای کشورمان مشخص می‌شد تا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کردیم.

حقیقت‌پور عنوان کرد: باید در شرایط کنونی قدرت دیپلماسی خودمان را بالا ببریم و توسعه روابط دیپلماسی به لحاظ قانونی به وزارت امور خارجه مربوط است و منطبق بر قانون هر گاه که تشخیص دهد می‌تواند برای برقراری ارتباط با کشورهایی که قطع رابطه‌ای شده بود، اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: ما همچنان به روباه پیر اعتمادی نداریم و استعمارگر قرون متمادی قطعا سیاست‌های نیرنگ‌گونه خود را بر زمین نگذاشته و به ‌هیچ‌ وجه حاضر نیست از اهداف شوم خود دست بردارد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام یادآور شد: ما قرار است فردا جلسه‌ای را با حضور اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام انجام دهیم که قطعا نتایج آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود گفت: در انتخابات هئیت رئیسه کمیسیون ویژه برجام بنده به عنوان نائب رئیس انتخاب شده‌ام که قرار است در نشست فردا شیوه‌نامه‌های اجرایی و روند امور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار