مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تسریع در واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی و روند احیای آن‌ها خبر داد و گفت: وزارت میراث‌فرهنگی مشوق‌ها و تسهیلات متعددی را برای سرمایه‌گذاران احیای بنا‌های تاریخی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ 05 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسن محمدی ادیب ۱۶ خرداد در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه احیای بنا‌های تاریخی استان در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل قرار دارد، این روند با واگذاری بهره‌برداری بنا‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: خوشبختانه روند معرفی این بنا‌ها به سرمایه‌گذاران و علاقمندان از سوی اداره کل و برگزاری مزایده واگذاری از سوی صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی به خوبی در حال انجام است و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از این موضوع هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و تعدد بنا‌های تاریخی، بازسازی و حفظ این بنا‌ها و هزینه بر بودن این امر واگذاری بهره‌برداری بنا‌ها به بخش خصوصی بهترین راهکار برای احیای آن‌ها است.

محمدی ادیب ادامه داد: طی ماه‌های اخیر روند واگذاری ۵ بنای استان طی شده است و سرمایه‌گذاران دو پروژه خانه خادم باشی و خانه شریعت عملیات اجرایی مرمت و بازسازی را نیز در این بنا‌ها آغاز کرده‌اند.

این مقام مسئول استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و جذب سرمایه‌گذاران، امور واگذاری سه بنای حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده و خانه آصف نیز انجام یافته و عملیات اجرایی این بنا‌ها نیز به زودی آغاز می‌شود تا شاهد حرکت مهمی در زمینه احیای بنا‌های تاریخی استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: وزارت میراث‌فرهنگی مشوق‌ها و تسهیلات متعددی را برای سرمایه‌گذاران احیای بنا‌های تاریخی در نظر گرفته است و سایر بنا‌های تاریخی استان نیز با همین شرایط و با طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار