مدیر فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: حضرت امام خمینی (ره) سرزمین ما را از زیر سیطره استکبار شرق و غرب بیرون آورد و به ملت ایران عزت و شرف اعطا کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ 03 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، اسماعیل دستگزار ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) گفت: چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مردی مبارز و نستوه است که توانست این سرزمین را از زیر سیطره استکبار شرق و غرب بیرون آورده و به ملت ایران عزت و شرف اعطا کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در عصر و زمانه ماتریالیستی و تهی از معنویت، اخلاق، صداقت و عدالت با به اهتراز درآوردن پرچم دینداری با رویکرد «دین ما عین سیاست ماست» و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد و در برابر دنیای استعماری و استبدادی سبک جدیدی از حکومت داری را که مبتنی بر سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است به دنیا عرضه داشت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی یادگار عظیم امام خوبی‌ها و مهربانی ها، خمینی کبیر (ره) است، گفت: امام بزرگوار ما بت شکن قرن و ابراهیم زمان بود و هیمنه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را شکست و آزادگی و استقلال را برای ما به ارمغان آورد و اینک بر ماست که با تمام توان در راه حفظ و اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداریم و با جان و دل به وصیّت آن بزرگ مرد تاریخ که فرمودند «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیّت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نا محرمان بیفتد» عمل کنیم.

دستگزار تصریح کرد: در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معلم و طبیب دل‌ها در حالی به سوگ آن عزیز می‌نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی (ره)، سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته است و در پرتو عنایات حضرت، ولی عصر (عج) به منزلگاه سعادت هدایت می‌نماید و بر ماست که با پشتیبانی از ولایت فقیه این میراث جاودان امام عزیز، انقلاب را از هرگونه تهدید و آسیب، مصون نگه داریم.

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های پربرکت زندگی خویش به همگان درس پایندگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و دشمن شناسی و بصیرت را آموخت و آموزه‌ها و دوراندیشی‌های ایشان در سال‌های اخیر که دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است، همچنان راهگشاست و با رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز، دشمن در اجرای توطئه‌های خود ناکام مانده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سالروز ارتحالش با یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ که آغازگر مکتب فکری جدید برای ملت ایران و جهان بوده، عجین شده است.

وی افزود: این قیام که به برکت هدایتگری و روشنگری امام راحل (ره) شکل گرفت، هم پایه‌های حکومت ستمشاهی را متزلزل کرده و هم زمینه ساز احیاء تمدن بزرگ اسلامی در جهان شده است.

دستگزار ادامه داد: این قیام سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و به ثمر نشستن خواست ملت بزرگ ایران است و نقطه عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه بیداد در ایران اسلامی بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه این دو مناسبت با شهادت جانگداز شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش که سرآمد خدمت به مردم و پیروی از ولایت بودند، مقارن شده است، گفت: این تقارن فرصتی طلایی است تا با پیروی از تفکر، اندیشه‌ها و سیره حضرت امام خمینی (ره) و مسیر سیدالشهدای خدمت که منشاء تحولات بزرگ و دگرگونی‌هایی در دنیای امروز شدند و در پرتو تعالیم نورانی اسلام و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای شاهد تداوم خدمت به مردم شریف و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار