با حاکمیت پایداری نسبی شرایط جوی و کم فشار سطح زمین تا اواخر هفته جاری آسمان استان غالباً صاف بوده و روند افزایشی دمای هوا تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ 28 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس اعلام هواشناسی، با حاکمیت پایداری نسبی شرایط جوی و کم فشار سطح زمین تا اواخر هفته جاری آسمان استان غالباً صاف بوده و روند افزایشی دمای هوا بویژه در اواسط روز‌ها تداوم خواهد داشت؛ بطوریکه در روز‌های پایانی هفته هوای گرم (با بیشینه دمای ۲۸ تا ۳۲ درجه سلسیوس) در سطح استان پیش بینی می‌شود.

طی این مدت وزش باد در بیشتر ساعات ملایم تا متوسط بوده؛ هرچند در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند جنوبی نیز خواهد بود؛ لذا در روز‌های پنجشنبه و جمعه خیزش گرد و خاک محلی نیز دور از انتظار نیست.

همچنین طی سه روز آینده از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطق کوهستانی (بویژه ارتفاعات سبلان) رشد ابر‌های همرفتی و رگبار و رعدوبرق احتمال می‌رود.

ضمن اینکه در سه روز اول هفته آینده با نفوذ پرفشار سطح زمین و فعالیت سامانه بارشی علاوه بر ابری شدن آسمان استان و کاهش نسبی دمای هوا، در مناطقی از استان بارش پراکنده نیز پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار